FinTech Accelerator

Event overview

  • Event type:

    Program

  • Organizers:

    Monsha’at and NCB

  • Start date

    August 23, 2019

  • End date

    August 24, 2019

Register here

Register

 

Monsha’at and NCB are collaborating to launch the first FinTech accelerator in KSA. The program supports the growth of FinTech and entrepreneurship in the region. It targets idea-stage FinTech startups in the region that are looking to create solutions for some of the challenges in the industry.

Following from the Hackathon, 25 successful startups will be selected to undergo a 5 day Bootcamp from 25th – 29th August for further FinTech training, business model development, and pitching.

Following from the Bootcamp, 10 final startups will be selected to undergo an 11-week accelerator program to launch their businesses under the mentorship of industry experts.

Eligibility criteria:

  • At least one team member must be a Saudi National
  • Entrepreneurs need to own the idea’s Intellectual Property
  • Startup needs to register in Saudi Arabia
  • Creative thinking, ambitious and a desire to excel

 Apply here by August 17th.

 

 

 

"منشآت" و "البنك الأهلي" يطلقان "مخيم توليد أفكار" لتشجيع ريادة الأعمال في مجال التقنية المالية 

اطلقت الهيئة العامة للمنشآت الصغيرة والمتوسطة (منشآت)، بالتعاون مع البنك الأهلي التجاري من خلال برامج البنك الأهلي للمسؤولية المجتمعية "أهالينا"، برنامج مسرعة تقنية مالية تتضمن "مخيم توليد أفكار" لاستقطاب ذوي الأفكار الإبداعية بمجال التقنية المالية في المملكة العربية السعودية. 

ويهدف المخيم إلى تشجيع الفكر الإبداعي لدى المهتمين بمجال التقنية المالية، ودعم ريادة الأعمال، وزيادة نسبة مساهمة المنشآت الصغيرة والمتوسطة في المملكة، تماشياً مع أهداف رؤية 2030. 

وسيحظى المشاركون بفرصة دخول عالم ريادة الأعمال على يد خبراء في مجال التقنية المالية، حيث سيعملون على تطوير فكرة وعرضها على مجموعة من الحّكام المختصين في مجال التقنية المالية، ومن ثم سيحظى الرابحون على فرصة للاشتراك بأول مسرعة في مجال التقنية المالية في المملكة. 

ويستقبل المخيم طلبات التقديم للمشاركة ما بين الـ27 من يوليو وحتى الـ17 من أغسطس، حيث سيقوم بعد ذلك المنظمون باختيار 100 مشارك من ذوي الأفكار المبدعة والمهتمين بتطوير مهاراتهم في عالم ريادة الأعمال. 

.تقديم الطلب هنا قبل الموعد النهائي في 17 أغسطس

Register here

Register

Share

Related events